. .

Отзиви и препоръки

Представяне на нашия колега Йордан Стоянов

Днес ще Ви представим нашия колега от отдел Клиентски център Йордан Стоянов, чийто професионален път започва именно като участник в стажантската програма на Шенкер.

Чрез своята утвърдена във времето стажантска програма Шенкер ЕООД следва политика на уважение и подкрепа на младите хора, търсещи професионална реализация. Целта на програмата е студентите да придобият необходимите практически знания и ценен опит в реална бизнес среда. Годишно се разкриват 10-12 позиции за стажанти, с възможност успешно представилите се да станат част от екипа на Шенкер и да продължат своето професионално развитие в компанията.

Кратко представяне:

 Здравейте, мои бъдещи колеги!

На първо място искам да отбележа, че когато бях поканен да представя себе си и реализацията си в Шенкер, единствените указания, които получих, бяха да не използвам клишета и обичайно приетите рамки, а да ви разкрия компанията през своите очи.

Аз съм Йордан Стоянов – завършил съм бакалавър, специалност „Логистика“ в УНСС, в момента  се боря с магистратура „ Интелигентни транспортни системи“ отново в УНСС. Родом от Сливен съм, дойдох  в София на 14 години и оттогава търся професионалното си развитие. Като повечето от вас, през следването си съм сменил няколко работи, но за мое щастие повечето са били свързани с контакти с клиенти, клиентско обслужване или продажби.

 Участие в стажантската програма:

Колкото и невероятно да звучи, за стажантската програма на Шенкер разбрах от един информационен постер, залепен до вратата на една от катедрите в УНСС. Видях имейл, на който трябваше да пратя CV и мотивационно писмо и реших да  пробвам. Един ден  ми се обадиха с думите „Здравейте г-н Стоянов, обаждаме се от Шенкер и желаем да коментираме Вашето бъдеще при нас...“. Явих се в Божурище и бях много приятно изненадан – сградата бе в стил „О да, ти си в Шенкер!“ и хората, които ме посрещнаха на рецепция, бяха усмихнати.

След кратко представяне интервюиращите забелязаха моите комуникативни способности и мотивация да започна професионалното си развитие в компанията. След интервюто последва второ обаждане за коментиране на стажантската програма и нейните условия.

Представиха ме на настоящия ми ръководител Галя Начева и невероятния екип, с който щях да работя. Стажантската програма започна с  2 месеца  интензивни обучения по различни теми, свързани със спецификата на бранша и предлаганите от Шенкер продукти и услуги, работа с клиенти, използване на специализирани програми и други.

Работата ми изисква да познавам в детайли другите отдели на Шенкер, да мога да разбирам клиентските желания и да предлагам възможно най-добре комбинирани услуги на клиентите – разбира се на желаната цена, с желаното качество и в подходящото време.

Комуникация с клиенти по телефон или мейл, предлагане  на логистични решения, изработване на оферти, проследяване на резултатите от тези оферти, проследяване на пратки, комуникация и координация с другите отдели, запис на резултати  – това е другата част от вскедневните ми задължения. С една дума – аз трябва да бъда лицето на фирмата пред клиентите на Шенкер и затова трябва винаги да съм готов да реагирам.

 Изключителен късмет извадих да попадна на екипа, който трябваше да ме обучава. При започването на стажантската програма ми се наложи да асимилирам голямо количество информация и да я използвам, за да мога да се представям на ниво – ето тук и колегите ми се доказаха като истински професионалисти. Винаги ми беше обяснявано (за съжаление ще трябва да си призная, че понякога се е налагало по няколко пъти) и показвано с търпение и разбиране. Така се научих  на едно от основните правила за стажантската програма – търпение. Аз и другите ми колеги, които са били в тази програма на Шенкер, сме били наблюдавани и оценявани според представянето си – ако имаш достатъчно търпение и воля, ще бъдеш възнаграден рано или късно. Това е нещо, на което не ни учат в университета.

 Моите предизвикателства:

Предизвикателството на работното ми място в момента е умението да се справям с всеки възникнал проблем на клиента,  да обяснявам защо нещо се е случило или не, да умея да комуникирам с клиентите. Истината е, че едно от най-неприятните неща, които може да се случат на някого, е да обяснява защо нещо, което е обещал, не се е случило и то да го обясни професионално. В сферата на транспорта неизвестните са много, неочакваните ситуации също. Времето, технически повреди, затворени граници, са все проблеми, които не можеш да предвидиш, но когато наред с проблема предложиш решението за него – това е разковничето към качествено обслужване.

Предизвикателството, което смятам, че всеки млад човек носи със себе си, е доказването, че може, че знае как да постигне това, което иска. Развитието ми в Шенкер върви ръка за ръка именно с това мое вътрешно предизвикателство.

  Моята професионална реализация:

По време на стажа си изключително много разчитах на насоките и подкрепата както на отдел Човешки ресурси и конкретно на г-жа Лилия Мишева, така и на прекия си ръководител г-жа Галя Начева и на целия екип, който бе посветен на обучението ми.

Тук, бъдещи мои колеги, се показва колко една компания се грижи за служителите си. Провеждат се маркетингови и езикови обучения, както и такива за спецификите на транспорните средства и самите стоки, за опасните товари, техническите характеристики, за предимствата на отделните видове транспорт, за начин на работа с клиенти и колеги. Аз имах късмета да попадна именно в екип, който е от години в бранша и винаги мога да уча от тях. Истината е, че транспортният бизнес е занаят и колкото повече го практикуваш, толкова повече нови неща научаваш. Шенкер е място, в което си заобиколен от професионалисти, от които научаваш всеки ден по нещо ново.

След като доказах, че мога да работя наравно с колегите си, ми бе предложен договор за работа с всички съпровождащи бонуси – бях поканен в семейството на Шенкер.

В  момента кандидатствам за програмата на компанията „Млади звезди“ и с нетърпение очаквам да бъда одобрен за двумесечно обучение в Австрия, в специализирана академия за транспорт, обученията, в която ще бъдат водени от световно признати лектори. Всички разходи за това се поемат от Шенкер – от мен се иска единствено търпение и разбира се при одобрение да се представя на ниво. Именно такива ценни програми, организирани от компанията, показват нейната ангажираност към служителите. Те доказват, че желанието за професионално развитие и усъвършенстване е двустранно.

Последна промяна: 23.01.2017

Към началото на страницата